سه پیشنهاد جلسه اضطراری شورای سنجش و پذیرش دانشجو به شورای عالی انقلاب فرهنگی جزییات و ساعت طرح ترافیک از ۱۶ فروردین ۱۴۰۴ روش‌های پرداخت زکات فطره اعلام شد ممنوعیت تردد کلیه وسایل نقلیه از مرزن آباد به سمت تهران از دقایقی قبل آغاز ثبت نام میهمانی و انتقال دانشجویان از ۱۵ فروردین صدور حکم سنگین برای ۹ متهم فساد در شورای شهر سردشت تدوین اساسنامه مدارس مجازی/ برنامه وزارت آموزش و پرورش در حوزه هوش مصنوعی ورود سامانه بارشی از شمال غرب و غرب کشور امروز و فردا چطور با ChatGPT عکس‌هایمان را به سبک انیمیشن‌های استودیو «جیبلی» درآوریم؟ ۵۰۵ جانباخته و ۱۲ هزار مجروح در ابتدای طرح نوروزی در کشور سازمان نظام پرستاری: کمبود ۱۰۰ هزار پرستار در بیمارستان‌های کشور مرکز مدیریت راه‌های کشور: تردد ۲۱.۶ میلیون خودرو در موج اول سفر‌های نوروزی برخورد قضایی با عوامل انتشار کلیپ خارج از شئون از یک کنسرت تشریح وضعیت ترافیکی جاده‌ها و محور‌های مسدود در روز جمعه ۸ فروردین هواشناسی ایران امروز ۱۴۰۴/۱/۸؛ بارندگی و وزش باد در ۱۱ استان

آموزش و پرورش: ۵ تا ۷ درصد دانش‌آموزان پایه نهم، به دهم نمی‌روند

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به طور میانگین در سال‌های مختلف بین ۵ تا ۷ درصد دانش آموزان پایه نهم به دهم نمی‌آیند، گفت: گا‌ها این افراد جذب حوزه علمیه می‌شوند یعنی اگر نظام کلان آموزش را نگاه کنیم درصدی از این آمار جذب حوزه علمیه می‌شوند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۳ - 2025 February 14
کد خبر: ۲۷۱۰۲۵

به گزارش راهبرد معاصر، عباس بیات با بیان اینکه موضوع بازماندگان از تحصیل یکی از بند‌های برنامه هفتم توسعه است که در آن برنامه درسی خاص برای برگرداندن دانش‌آموزان به تحصیل در حال انجام است، گفت: یکی از رویکرد‌های جدی بحث مهارت آموزی است که از طریق تقویت و توسعه مهارت آموزی بتوانیم مسیر دانش‌آموزانی که ترک تحصیل می‌کنند یا به مدرسه نمی‌آیند را تغییر دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از دلایلی که دانش‌آموز به مدرسه نمی‌آیند بخاطر اشتغالشان است، افزود: در آیین‌نامه تقویم مهارت‌آموزی، یکی از بحث‌های دیده شده این است که اگر دانش‌آموزی در بیرون از فضای مدرسه در حال کار است، تجارب شغلی‌اش ارزیابی شود که یکی از مسیر‌هایی است که کمک می‌کند بچه‌ها به مسیر مدرسه برگردند. یعنی در آیین نامه تقویت و توسعه از شورای عالی آموزش و پرورش خواسته شده به این آیین‌نامه ارزشیابی، تجارب بیرون دانش‌آموزان را تزریق کند.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ناظر به برنامه هفتم یک برنامه ویژه‌ای برای آموزش رشته‌های ۹۰۰ ساعته در هنرستان‌ها در نظر گرفته شده است، ادامه داد: در این شرایط با یک سال کمتر یا کاهش ساعت تدریس و ساعت برنامه هفتگی کمتر، بچه‌ها می‌توانند جذب رشته‌ها شوند و در مدرسه بمانند.

بیات با بیان اینکه به طور میانگین در سال‌های مختلف بین ۵ تا ۷ درصد دانش آموزان پایه نهم به دهم نمی‌آیند، عنوان کرد: در استان‌های مختلف این آمار متفاوت است و از ۲ تا ۱۰ درصدمتغیر است؛ اما میانگین کشوری ۵ تا ۷ درصد است.

وی اظهار کرد: گا‌ها این افراد جذب حوزه علمیه می‌شوند یعنی اگر نظام کلان آموزش را نگاه کنیم درصدی از این آمار جذب حوزه علمیه می‌شوند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر